KimFlierman.reismee.nl

De eerste paar dagen in Buenos Aires!

Hello iedereen!

Eindelijk is het dan zover, de reis naar Zuid Amerika is begonnen! En we zijn veilig aangekomen in Buenos Aires, wat overigens een geweldige stad is!! De reis ernaartoe duurde 14 uur en ging toch redelijk snel voorbij. Na een goed afscheid waar toch een aantal tranen zijn gelaten konden we ons inchecken en hebben we onze bagage afgeleverd. Vervolgens zijn we door de douane gegaan en zaten we rond kwart voor tien in het vliegtuig. We zaten naast het raam, zodat we lekker naar buiten konden kijken.. maar helaas.. Er was dikke mist, dus niks te zien! We zaten naast een Argentijnse man die het wist te presteren om 12 uur van de 14 uur te slapen, waardoor wij ons elke keer ongemakkelijk voelde als we naar de wc wilde gaan. Nadat ik hem voor de zoveelste keer heb wakker gemaakt was die Argentijn het geloof ik ook zat en had hij aangeboden om te gaan ruilen van plek.. Gelukkig ,we konden onze benen een paar keer strekken!

In het vliegtuig ging de tijd toch redelijk snel: we hebben een paar filmpjes gekeken, tijdschriftje gelezen en ons laten verwennen door het heerlijke eten die we van de KLM kregen.

Rond 11 uur plaatselijke tijd werden we opgehaald door een taxichauffeur en werden we gebracht naar ons hostel (Reina Madre). Op het vliegveld werd ons verteld dat de pinautomaat defect was en dat we onderweg maar moesten pinnen. Fijn.. aan ons dus de taak om de ‘niet- engelspratende chauffeur' duidelijk te maken dat we graag wilde pinnen. Dat was dus nog niet zo makkelijk (Roanne kon de woorden: bank, pinnen en geldautomaat niet vinden en ik was voornamelijk bezig met de rijvaardigheid van de chauffeur). Gelukkig zijn we er uiteindelijk uitgekomen en konden we pinnen.

De volgende dag zijn we redelijk vroeg opgestaan en hebben we kunnen genieten van een heerlijke douche en een primitief maar goed ontbijt. Vervolgens zijn we gaan lopen naar het Cementerio de la Recoleta. Dit is een begraafplaats met allerlei belangrijke personen uit Argentinië, waaronder Evita! Erg bizar om te zien dat die personen dus echt daar liggen in hun kisten in marmeren huisjes. We hebben daar een tijdje rond gelopen totdat we honger kregen. We zijn toen duur gaan lunchen, en hebben toen afgesproken dat we voor die ene keer het nog door de vingers zien, maar dat we daarna toch echt als backpackers moeten gaan leven. Na de lunch zijn we lekker gaan uitbuiken in het park en hebben we nog heerlijk in het zonnetje kunnen genieten. Rond 5 uur zijn we weer richting ons hostel gaan lopen en hebben we boodschappen gedaan. Die avond hebben we besloten om tot zondag in Buenos Aires te blijven en daarna door te gaan naar Mendoza.

Om naar Mendozo te kunnen heb je bus tickets nodig, dus daarom zijn we vandaag met de metro naar Retiro gegaan. In deze wijk is een grote busterminal waar we de bus tickets konden kopen voor onze trip naar Mendoza. De wijk Retiro is niet echt een hele fijne wijk, een vrouw wees ons er daarom ook op dat wij onze rugtassen aan de voorkant moesten dragen. Nadat we de tickets gekocht hadden zijn we dan ook zo snel mogelijk weer naar de metro terug gegaan en zijn we uitgestapt bij San Martin. Hier begon onze wandeling van de lonely planet (5km). Die wandeling was niet zo indrukwekkend als dat we hadden verwacht, maar toch de moeite waard! We zijn langs verschillende paleizen, theaters en de nationale bank gekomen (voor indrukken, zie foto's). Omdat het tijdens onze wandeling ging regenen, zijn we halverwege gestopt bij Plaza de Mayo. Vanuit Plaza de Mayo hebben we de metro gepakt naar onze hostel en hebben we boodschappen gedaan. Nu zijn we lekker aan het relaxen in ons hostel en gaan we zo koken en ons klaar maken voor vanavond. We gaan namelijk het bruisende nachtleven van Bueanos Aires opzoeken! Ik ben benieuwd!

Wat er morgen op de planning staat, is nog niet bekend. Dat lezen jullie de volgende keer wel!
Ik wil jullie nog bedanken voor alle berichtjes, mailtjes en reacties! Slaap lekker allemaal en tot snel.

Ik ga op reis en neem mee......

Ja, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven.. Als Roanne zo'n mooie reislog heeft aangemaakt... Moet ik er natuurlijk ook eentje hebben, dus hier is ie dan! Mijn reislog

Laughing
!

Ik ga op reis en neem mee.... een backpacktas vol enthousiasme, spanningen, moed, energie en uiteraard veel muggenspul met deed! Jaja, ik ben echt op alles voorbereid!!

Lieve allemaal,

Vorig jaar hebben Roanne en ik, in een wat impulsieve actie, afgesproken om te gaan reizen naar in ieder geval Argentinië en Brazilië.

En.. Over ongeveer 4 weken is het dan eindelijkzover, dan vliegenwij vanuit Amsterdam naar Buenos Aires (Ministro Pistarini)! Graag wil ik mijn ervaringen om door Zuid Amerika te reizen met jullie delen.

Onzereis bestaat eigenlijk uit twee delen:
In Argentiniëzullen wij gaan landen in Buenos Aires waar we in ieder geval 2 nachten gaan overnachten in hostel Reina Madre. In eerste instantie in een 2 persoonskamer, aangezien Roanne nog even aan het idee moet wennen dat zij mij moet delen met anderen ;-)..

Vervolgens gaan we meerdere streken opzoeken zowel in Argentinië als inChili: De Mendoza streek, wijn streek in de binnen landen van Argentinië op de grens met Chili. Lakedistrict, eveneens op de grens met Chili. Valdes, aan de ‘overkant'/oost kust van Argentinië waar nog walvissen etc dicht bij de kust komen en we dus Pantagonie gaan door kruizen. We willen daarna zo zuidelijk mogelijk zien te komen om gletsjers en ander ijskoud schoon te bewonderen. (Copyright: Roanne Logtenberg

Wink

Vanuit deze gletsjers gaan we door naar het tweede deel van onze reis: De rond reis door Brazilië. Als eerste zullen we beginnen bij de Iguazu watervallen. Vervolgens gaan we via de kust van Brazilië in ieder geval stoppen bij de volgende plaatsen: Sao Paulo, Paraty, Rio de Janeiro, Macaé, Vitoria, Salvador (waar we Oud & Nieuw gaan vieren ), Aracaju, Natal, Jijoca de Jericoacoara (een echte backpackersplaats), de Amazone en Manaus.Vanuit Manaus vliegen we naar Parimaribo waar we ongeveer een week hebben om bij te komen, zodat weweer fris en fruitig kunnen landen inNederland.

Op een paar kleine practische zaken die ik nog moet kopen, ben ik helemaal klaar! Qua taal, loop ik iets voorop Roanne, ik ben namelijk al bij les 8 van 42, jullie zien het al.. Dat gaat ongetwijfeld goed komen ;)!

Stiekem ben ik ontzettend zenuwachtig en ga ik jullie (en natuurlijk voornamelijk mijn hoogzwangere zusje) ontzettend missen, maar ik ben er ookhelemaal klaar voor. Dus laat die reis maar beginnen.

Ik wens jullie alvast een fijne winter toe!

Veel Liefs,Kim

P.s Sorry, Sanne, kon het niet laten om het te vermelden